Mange mennesker ønsker at rejse, og deres drøm er at blive betalt for at gøre det. Uanset om du vil være en rejseindholdsskaber, en rejseinfluencer eller begge dele, vil dette indlæg hjælpe dig i gang. Vi vil undersøge, hvilke typer indhold du kan oprette, hvordan du udgiver det og bliver bemærket, og hvordan du tjener penge ved at gøre det.

Hvad er en rejseinfluencer?

En rejseinfluencers specifikke mål er at nå andre mennesker, at inspirere eller uddanne og sandsynligvis tjene penge, når folk forbruger deres indhold. Influencers findes generelt på sociale medier eller andre online-forretninger.

 

Rejseinfluencer arbejder ofte med brands for at hjælpe dem med at opnå anerkendelse for deres produkter blandt influencerens publikum.

 

Du tror måske, at en rejseinfluencer skal have et genkendeligt navn (som Kardashians) med en million følgere. Selvom det kan hjælpe, er brands ofte mere interesserede i dine følgeres engagement frem for det antal, du har. Så sænk ikke denne vej, selvom du lige er begyndt eller ikke har et stort publikum (endnu).

 

Forskellige måder at skabe rejseindhold på

Hvordan du opretter rejseindhold vil afhænge af, hvilken slags indhold du vil skabe! Lad os se på de tre mest almindelige typer rejseindhold, og hvordan du ville skabe dem.

 

Tekster

Som forfatter er der mange forskellige måder at skabe og dele dit indhold på. At skrive blogindlæg er nok det hyppigste, det er nemt og billigt at oprette en rejseblog hjemmeside.

 

Men blogindlæg er ikke det eneste, du kan skrive. Du kan i stedet vælge at skrive magasin- eller avisartikler. Du kan udgive rejseguider, enten trykte eller online. Du kan endda udgive dine egne rejsejournaler som en inspirationskilde for andre og for at dele historier.

 

At skrive er let i den forstand, at det ikke kræver en masse dyrt eller svært at bære udstyr. Du kan bruge en bærbar computer eller endda en tablet eller smartphone.

 

Selvfølgelig kræver det øvelse og dedikation at blive en god forfatter. Så selvom værktøjerne kan være nemme, tager talentet tid at udvikle sig.

 

Fotografier

Nutidens smartphones gør fotografering nemmere, end det nogensinde har været. Mange indholdsskabere bruger intet andet end en fantastisk smartphone og redigeringsapps/software til at skabe fantastiske rejsebilleder.

 

Andre fotografer holder sig til mere professionelle spejlløse eller DSLR-kameraer. Især hvis dit indhold har lange zoomkrav (såsom fotografering af vilde dyr), kan du muligvis ikke bruge din smartphone.

 

Når du rejser, skal du holde øje med ting, du vil fotografere, både for dine egne minder og for at dele med dit publikum. Du vil opdage, at der er meget overlap. Øv dine fotografiske færdigheder, og du vil opleve, at dit indhold bliver bedre over tid.

 

Videoer

Videoer kan også laves ved hjælp af de fleste moderne smartphones, til at optage videoer til både YouTube og sociale medier. De fleste DSLR- og spejlløse kameraer kan også optage video.

 

Der er også dedikerede kameraer til videoproduktion, så hvis du virkelig laver noget professionelt, er det måske mere i vejen.

 

For telefoner kan investering i en smartphone-gimbal eller stabilisator hjælpe med at reducere rystelser i dine videoer. Med kameraer vil du sandsynligvis opdage, at du har brug for et stativ til at stabilisere videoen. Husk på, at tungere zoomobjektiver kræver studierstativ.

 

Produktion af indhold til andre

En god start er at eje en domæne og professionel hjemmeside til at udgive dit eget indhold, især hvis du prøver at være en influencer.

 

Du kan også producere indhold, der bliver eksponeret på mere traditionelle måder. For eksempel kan forfattere bidrage med rejseartikler til magasiner og aviser eller endda til andres blogs og få betalt for deres forfatterskab.